Néha pizzát rendel a megbeszélésre, vagy kirándulást/csapatépítő tréninget szervez kollégáinak, hogy kellemesebbnek érezzék a munkakörülményeket? De kit érdekelnek az eseti extrák, ha a munkatársak nem örülnek annak, ami nap, mint nap fogadja őket az irodában, nem érzik motiválónak, kellemesnek a munkaterületüket? Átgondoltuk, hogy milyen irányelvek jöhetnek szóba az irodai felszereltség tekintetében, és beszéltünk néhány vállalatvezetővel, ők hogyan csinálják, hogy az alkalmazottak igenis szeretnek a munkahelyre bejárni. Válaszaikból készítettük el a következő ajánlást, melyet érdemes követni. Külön kiemelendő, hogy ha vállalkozásának szolgáltatott irodát bérel, akkor az iroda átvétele előtt megbeszéljük a felmerülő igényeket, és már egy olyan, mindenki számára inspiráló irodai környezetben lehet elkezdeni a munkát, ami elégedettséggel tölti el a kollégákat, mely elégedettség kulcsfontosságú a termelékenység szempontjából. Tehát vegyük át, mire érdemes odafigyelni, milyen legyen egy kellemes iroda, ahova mindenki szívesen jár be?

Érezze otthon magát

Egy szolgáltatott irodaházban öltözőt, zuhanyzót és bérelhető raktárhelyiséget is biztosítanak, melyeket kényelmesen, a nap 24 órájában bármikor, és a hét minden napján igénybe vehetnek a munkatársak. A konyhában étkezhetnek, lehet kávézni, teázni kényelmesen, relaxálási lehetőség is van a vonzó kanapék egyikén, még testedzésre is nyílhat lehetőség. Ez mind olyan kényelmi többlet, amelyért mindenki nagyobb kedvvel jön reggelente dolgozni. Ne feledje, hogy alkalmazottai több időt töltenek a munkahelyen, mint szinte bárhol máshol, ezért “kényelmes és inspiráló környezetnek kell lennie”, ahová betérnek.

Legyen esztétikus a környezet

A kényelmes irodai környezet megtervezése még csak az első lépés. Bár a jelenlegi gazdaságban a hangsúly gyakran az irodai helyiségek bérleti díjaira összpontosul, kevesebb figyelmet fordítva az irodai extrákra. Egy előrelátó cégvezető többet is szeretne látni azonban, mint néhány bútor és jó belső elrendezés. A friss festékréteg és új szőnyeg nem minden, az irodát produktív munkaterületté kell alakítani, amely többet jelent, mint egy masszív asztalt és kényelmes székeket.

Kérdezze meg a kollégákat is

Teljesen mindegy, hogy valaki vezető a cégnél, hogy 10 éve tagja már a csapatnak, vagy még csak a próbaidejét tölti. Mindenki egyenlőnek számít abból a szempontból, hogy ugyanazon irodában tölti a munkanapját. Kérje ki a munkatársak véleményét abban, minek örülnének, mi lenne számukra pozitív változás az irodában. A javaslatokat aztán érdemes mérlegelni, és egy-két jó ötletet beleépíteni a koncepcióba, így mindenki jobban sajátjának érzi majd az irodát, és szívesebben tartózkodik ott, nagyobb lelkesedéssel koncentrálva a napi teendőire.

További extrák

Manapság az együttműködés minden formáját támogatni kell: mentorálás, problémamegoldás, rutinszerű kommunikáció és információmegosztás. Érdemes több nyitott teret létrehozni az irodában, ami megkönnyíti a kommunikációt, ilyenek lehetnek a közösségi helyiségek terek, ahol nemcsak jobban érzik magukat a dolgozók, hanem önfeledtebben tervezhetik a jövőt, brainstormingolhatnak, készülhetnek egy prezentációra, stb.

Aztán alapvetőnek tűnhet, pedig igazi extra manapság az irodacenterekben a nyitható ablak, és a sok-sok természetes fény. Ha pedig lámpáról beszélünk, akkor szembarát világítással tehetjük kellemesebbé a munkát.

Persze az elvonulásra is szükség van egy irodában, ilyen esetekre lounge részeket tartanak fent, de úgynevezett silent boxok is használhatók a privát tárgyalásokon kívül relax célokra is.

És akkor a gyümölcsnapokról még nem is beszéltünk… Ötleteink kifogyhatatlanok, hogyan lehetne még hatékonyabbá tenni az irodakörnyezetet, vegye fel velünk a kapcsolatot: www.houseofbusiness.hu