Növelje vállalkozása hatékonyságát időgazdálkodási tippjeinkkel! Szeretné napjait szervezettebbnek tudni, hogy produktívabb lehessen? Tombolva tölti a munkanapját, mert a 24 óra sem tűnik elégnek? Akkor ezek az időgazdálkodási tippek Önnek szólnak – segítenek növelni a termelékenységet, és nyugodtnak maradni.

„Hihetetlen gyorsan elrohan a munkanap, hogyan tudnám jobban beosztani az időmet?” – egy olyan kérdés, amely riasztó rendszerességgel felmerül a felsővezetőkben, középvezetőkben, de éppen úgy alkalmazottakban is. Amint valamely ok folytán, – mint a rossz időbeosztás például – csökken a termelékenység egy cégnél, az a vállalkozók számára komoly következményekkel járhat, de szerencsére vannak lépések, amelyekkel ez megakadályozható.

Néha persze elkerülhetetlen, hogy váratlan feladatok adódjanak, esetleg elhúzódó megbeszélések borítsák fel a napot, de ha alapjáraton van egy jól bejáratott napirendünk, és jó stratégiánk, az segítheti az eredményes időgazdálkodást.

Legyenek meg a biztos alapok

A legfontosabb a nyugodt és inspiráló munkakörnyezet. Egy minden szempontból tökéletes iroda, amely biztonságot, keretet ad a rendszerezett munkához, egy jó alap, hogy minden nap rendben induljon. Az sem elhanyagolható, hogy az iroda közlekedési csomópont közelében legyen, amely könnyen elérhető, sok időt takarítva így meg. Az iroda kialakításánál ügyelni kell arra, hogy legyen minden egy helyen, elérhető távolságban. Apróságnak tűnik, de rengeteg idő megtakarítható, ha kényelmi szolgáltatások is vannak az épületben, étterem, fitneszklub, stb.

Mindig haladjon a terv szerint

Tervezze meg, és ossza be munkanapjának teljes egészét, és tartsa is magát azokhoz a tervekhez, amennyire ez lehetséges. Használjon digitális naptárat (Google Naptár), amely figyelmeztető jelzést ad a soron következő teendőkről. A lényeg, hogy a szóban forgó napra ne engedjen beesni semmilyen váratlan feladatot, hanem időzítse a következő napra, hiszen azt még ráér megtervezni, és majd betartani.

Alakítson ki prioritásokat

Alakítson ki fontossági sorrendet a feladatai között, középpontba állítva céljai elérését. Mindig a prioritást érdemlő teendőket tekintse elsőrendűnek, és ne engedje, hogy apró dolgok, melyek nem a fő célt szolgálják, értékes időt vegyenek el. Ha Önnek a legfontosabb az iroda tárgyalójában töltött idő, mert az vezet előbbre, akkor minden más feladatot annak kell alárendelni a nap során.

És a napi rutin!

Alakítson ki egy napi rendszert, az olyan egészen apró momentumoktól kezdve, mint, hogy reggel az első dolog az irodában a kávé vagy, hogy heti 1x szakmabeliekkel beszélget az iroda közösségi tereiben. Ezek a keretek szintén segítenek a hatékony időgazdálkodásban, mindennapok menedzselésében. Legyen kiemelt helyen a kollégákkal közös ebéd az iroda éttermében, vagy a napi stresszt levezető testedzés az iroda fitneszparkjában.

A hatékony Time management alapja tehát a megfelelő munkakörnyezet, onnan érdemes építkezni tovább, kialakítva egy jól működő stratégiát fenti javaslataink mentén haladva. Sok sikert kívánunk hozzá, az irodát pedig mi biztosítjuk: House of Business